Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“ nebo „Podmínky”) obchodní společnosti M Gymnastic s.r.o., se sídlem Bozděchova 637/9,150 00 Praha 5, identifikační číslo: 19879539, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 393143, e-mail mgymnasticmail@gmail.com, telefonní číslo +420 608 488 468, adresa provozovny Ringhofferova 115/1, 150 00, Praha 5 (dále jen „My” nebo „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Vy” nebo „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.gymnasticshop.cz (dále jen „Webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „Webové rozhraní E-shopu“).
Všechny informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které jsou k nalezení ZDE.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se Prodávající s Kupujícím dohodli bez současné fyzické přítomnosti, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím Webového rozhraní E-shopu.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co si Prodávající a Kupující společně schválili v rámci procesu nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- NĚKTERÉ DEFINICE
- Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
- Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
- Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
- Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
- Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
- OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
- Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
- Při nákupu Zboží je povinnost Kupujícího poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytl v Objednávce budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- Na E-shopu také Prodávající poskytuje přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťuje a kontroluje tím, že propojuje hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidí i propojené ID objednávky, a tak je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Smlouvu s Prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku jsou hrazeny Kupujícím. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí Kupující za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Prodávajícím tedy nad rámec Celkové ceny nemusí být očekávány. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s tím, že prostředky komunikace na dálku Prodávající využívá.
- K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, aby Kupující vytvořil na E-shopu Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
- Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby Kupujícím;
- identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- V průběhu tvorby Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončí. Před stiskem tlačítka musí ale ještě Kupující potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží upozornění nad tlačítkem „Objednat s povinností platby“. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu.
- Objednávka bude Kupujícímu v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou Kupujícím v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím.
- Mohou nastat i případy, kdy nebudeme moci Objednávku Kupujícímu potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy je objednán větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Kupujícímu však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Kupujícího být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Kupujícího kontaktovat a zašleme Kupujícímu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku Kupující potvrdí.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Zboží za tuto Cenu dodat Kupujícímu ani v případě, kdy obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude Kupující bezodkladně kontaktován a zašleme mu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku Kupující potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
- V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje Kupujícího.
- V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu formou unikátního kódu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude Kupujícímu Zboží poskytnuto se slevou.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
- Na základě registrace Kupujícího provedené na Webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží (dále jen „Uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci na Webové stránce a při objednávání Zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání Zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho Uživatelského účtu a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj Uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně Obchodních podmínek).
- Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Platbu Celkové ceny po Kupujícím budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny může Kupující provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby budou zaslány v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do pěti pracovních dnů.
- Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu The Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://www.thepay.eu/cs/podminky-a-ceny-1/. V případě platby kartou online je Celková cena splatná ihned.
- Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském účtu v sekci „Moje daňové doklady”.
- Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- Zboží bude Kupujícímu doručeno nejpozději do tří (3) pracovních dní způsobem dle volby Kupujícího, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
- Osobní odběr na Naší provozovně
- Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna;
- Doručení prostřednictvím dopravních společností DPD, PPL CZ, Zásilkovna;
- Zboží je možné doručit pouze v rámci Evropské unie.
- Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Kupujícímu sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně budeme vždy o možnosti vyzvednutí Zboží informovat Kupujícího prostřednictvím e-mailu.
- Po převzetí Zboží od dopravce je povinnost Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího Zboží od dopravce převzít.
- V případě, kdy Kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Zboží Kupujícímu doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Kupujícím. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím, případně Zboží uskladnit, za což nám od Kupujícího náleží úplata v obvyklé výši. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy toto odstoupení doručíme Kupujícímu. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností Kupujícího nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné čtrnáct (14) dnů od doručení e-mailu.
- Nebezpeční škody na Zboží na Kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
- V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti budeme Kupujícího vždy informovat v případě:
- mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Kupujícímu vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
- prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Kupujícímu vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy kupující Zboží převzal:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho Kupující požaduje a s nímž souhlasí;
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, které byly Kupujícímu poskytnuty před uzavřením smlouvy,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; a
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat
- Ustanovení uvedená v čl. 7.2 Obchodních podmínek se nepoužijí u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy Zboží.
- V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.2., může Kupující takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů, případně osobně na adrese Ringhofferova 115/1, 150 00, Praha 5. Pro reklamaci může využít také vzorový reklamační protokol poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Kupujícího uplatněným právem z vadného plnění.
- Má-li Zboží vadu, má Kupující následující práva:
- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
- na odstranění vady opravou Zboží,
ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
- Dále má Kupující právo na:
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
- odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
- je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
- V případě, že si vadu na Zboží způsobil Kupující sám, práva z vadného plnění mu nenáleží.
- Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
- Při uplatnění reklamace vystavíme Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
- datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
- co je obsahem reklamace;
- jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
- Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Nedohodnou-li se obě strany na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace budeme informovat e-mailem a vydáme Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je Kupující povinnen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností Kupujícího Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
- V případě, že je Kupující podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří (3) dnů od převzetí Zboží.
- V případě, že je Kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží pokud není výrobcem uvedeno jinak..
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V případě, že je Kupující spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od Smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od Smlouvy může Kupující využit vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, jenž tvoří přílohu č. 2 Obchodních podmínek. Odstoupení od Smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny Prodávajícího či na e-mail Prodávajícího.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 8.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Ani jako spotřebitel však nemůže Kupující od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
- Lhůta k odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešle Kupující oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek je Kupující povinnen Zboží zaslat do čtrnácti (14) dnů od odstoupení Prodávajícímu a nese náklady spojené s navrácením zboží. V případě odstoupení z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, hradí náklady spojené s navrácením zboží Prodávající, ovšem pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který byl při dodání Zboží nabízen.
- V případě odstoupení od Smlouvy bude Kupujícímu Cena vrácena do třiceti (30) dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený při odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdrží Prodávající, nebo bude prokázáno, že došlo k jeho zaslání zpět Prodávajícímu. Zboží je Kupující povinnen vrátit čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek však odpovídá za snížení hodnoty Zboží Kupující.Snížení hodnoty, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. V případě, že Prodávající ještě nevrátil Cenu, je oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Kupujícímu dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 6.1 Podmínek. Prodávají může také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- Řešení sporů se spotřebiteli
- Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy mgymnasticmail@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Pokud je Kupující však spotřebitel, nejsou tímto ujednáním dotčena jeho práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s Kupujícím bude Prodávající doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena u jeho identifikačních údajů. Prodávající bude doručovat korespondenci Prodávajícímu na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou Prodávající kontaktován.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Kupujícího do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď Kupující podá, činí 2 měsíce.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má Kupující i Prodávající právo od Smlouvy odstoupit.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- Přílohou Podmínek je reklamační protokol a oznámení o odstoupení od Smlouvy.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 10. 2024.